25 Eylül 2018 Salı

ZİYARETİ AŞURA

ŞİİLER NEDEN NAMAZLARINI BİRLEŞTİREREK ÜÇ SEFERDE KILIYOR?

Allah-u Teâlâ İsrâ Suresi'nin 78. âyetinde de: "Güneşin zevâlinden (öğle vaktinden) gece yarısına kadar ve bir de Fecir aydınlandığı zaman namaz kılın" buyurmaktadır. Gördüğünüz gibi, bu âyette de Allah-u Teâlâ, öğleyle ikindi ve akşamla yatsı namazlarının vaktini birlikte açıklamış ve bunları birbirinden ayırmamıştır. Bu da bizdeki uygulamanın aynısıdır.

16 Aralık 2012 Pazar 15:16
Bu haber 18077 kez okundu
ŞİİLER NEDEN NAMAZLARINI BİRLEŞTİREREK ÜÇ SEFERDE KILIYOR?
Allah-u Teâlâ İsrâ Suresi'nin 78. âyetinde de: "Güneşin zevâlinden (öğle vaktinden) gece yarısına kadar ve bir de Fecir aydınlandığı zaman namaz kılın" buyurmaktadır. Gördüğünüz gibi, bu âyette de Allah-u Teâlâ, öğleyle ikindi ve akşamla yatsı namazlarının vaktini birlikte açıklamış ve bunları birbirinden ayırmamıştır. Bu da bizdeki uygulamanın aynısıdır.
Şiilere itiraz ettikleri konulardan biriside Şiilerin neden namazları 3 vakitte kıldığıdır. Biz inşaallah bu yazımızda bu soruları bizlere soren kimselere kendi kaynaklarından onlara cevap verecek ve Rasulullahın s.a.a da hiç bir sebep olmadan namazları cem ettiğine, 3 vakitte kıldığına dair delilleri ortaya koyacağız. kaynaklar konusunda da nasibilerin en güvenilir olarak gördükleri kaynakları seçeceğiz ki, itiraz yeri kalmasın.

حدثنا أبو النعمان قال حدثنا حماد هو ابن زيد عن عمرو بن دينار عن جابر بن زيد عن ابن عباس أن النبي صلى الله عليه وسلم صلى بالمدينة سبعا وثمانيا الظهر والعصر والمغرب والعشاء

Bize Hammâdibn Zeyd, Amr ibn Dinar’dan; o da Câbir ibn Zeyd’den; o da İbn Abbâs’tan tahdîs etti (O, şöyle demiştir): Peygamber s.a.a öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı (birlikte) yedi rek’at ve sekiz rek’at olarak kıldırdı

Buhari, “es Sahih”, namaz vakitleri, bab 12, hadis 20




حدثنا آدم قال حدثنا شعبة قال حدثنا عمرو بن دينار قال سمعت جابر بن زيد عن عبد الله بن عباس قال صلى النبي صلى الله عليه وسلم سبعا جميعا وثمانيا جميعا

İbn Abbâs r.a: “Peygamber s.a.a birleştirilmiş olarak yedi rek’at ve yine birleştirilmiş olarak sekiz rek’at kıldırdı” demiştir.

Buhari, “es Sahih”, namaz vakitleri, bab 19, hadis 39




باب الجمع بين الصلاتين في الحضر

حدثنا يحيى بن يحيى قال قرأت على مالك عن أبي الزبير عن سعيد بن جبير عن ابن عباس قال صلى رسول الله صلى الله عليه وسلم الظهر والعصر جميعا والمغرب والعشاء جميعا في غير خوف ولا سفر

Hazarda İki Namazı Birden Kılma Babı

Saîd b. Cübeyr ibni Abbâs’dan naklen rivayet etti: ibnî Abbâs: «Resûlüllah s.a.a hiç bir korku ve sefer yokken öğle ile ikindiyi toptan, akşamla yatsıyı da toptan kıldı.» demiş.

وحدثنا أحمد بن يونس وعون بن سلام جميعا عن زهير قال ابن يونس حدثنا زهير حدثنا أبو الزبير عن سعيد بن جبير عن ابن عباس قال صلى رسول الله صلى الله عليه وسلم الظهر والعصر جميعا بالمدينة في غير خوف ولا سفر قال أبو الزبير فسألت سعيدا لم فعل ذلك فقال سألت ابن عباس كما سألتني فقال أراد أن لا يحرج أحدا من أمته

Saîd b. Cübeyr ibni Abbâs’dan naklen rivayet etti. İbni Abbâs: «Resûlüllah s.a.a Medine’de hiç bir korku ve sefer yokken Öğle ile ikindiyi toptan kıldı.» demiş.

Ebû’z-Zübeyr demiş ki: «Ben, Saîd’e acep bunu niçin yaptı diye sordum. Saîd: Ben de, senin sorduğun gibi İbni Abbâs’a sordum da: “Resûlüllah s.a.a, ümmetinden hiç bir kimseyi meşakkata sokmamak istedi…” cevâbını verdi… dedi.

Müslim, “es Sahih”, 6-cı bab, 49, 50 ve devamındaki hadisler




görüldüğü gibi, Rasulullah s.a.a namazları hiç bir sebep olmadan cem ederek kılıyordu. sadece Rasul s.a.a değil kendisinden sonra bazı sahabelerde bunu uyguluyorlardı:

حدثنا عبد الله بن مسلمة عن مالك عن إسحاق بن عبد الله بن أبي طلحة عن أنس بن مالك قال كنا نصلي العصر ثم يخرج الإنسان إلى بني عمرو بن عوف فنجدهم يصلون العصر

Enes şöyle demiştir: Biz ikindi namazını kılardık. Sonra insan Amr ibn Avf oğullan yurduna giderdi de, onları ikindi namazı kılıyorlar bulurdu

حدثنا ابن مقاتل قال أخبرنا عبد الله قال أخبرنا أبو بكر بن عثمان بن سهل بن حنيف قال سمعت أبا أمامة بن سهل يقول صلينا مع عمر بن عبد العزيز الظهر ثم خرجنا حتى دخلنا على أنس بن مالك فوجدناه يصلي العصر فقلت يا عم ما هذه الصلاة التي صليت قال العصر وهذه صلاة رسول الله صلى الله عليه وسلم التي كنا نصلي معه

Bize Ebû Bekr ibnu Usmân ibnSehlibn Huneyf haber verip şöyle dedi: Ben Ebû Umânıe (Es’ad ibn Sehl)’den işittim, şöyle diyordu: Bir defa Umer ibn Abdilazîz’in arkasında öğle namazını kıldık. Sonra çıkıp Enes ibn Mâlik’in yanına girdik. Biz onu ikindiyi kılıyor hâlde bulduk. Ben ona: Ey amucam, şu kıldığın ne namazıdır? diye sordum. Enes: “İkindi namazıdır; bu namaz, vaktiyle beraberinde kılmakta olduğumuz Rasûhıllah’m namazıdır” dedi

Buhari, “es Sahih”, namaz vakitleri, bab 13, hadis 25-26

YORUM YAZ

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

      Yorumlar
      Toplam 3 yorum mevcut

    • 2 yıl önce yorumlandı

      acaba bizlerde öğle namazı ile ikindi namazını akşam ile yatsı namazını birlikte kılabilir miyiz başka bir soru da nasıl kılabiliriz
      Cevap: Ehli Sünnete göre öğle ile ikindiyi öğle vaktinde kılmaya cemi takdim denir eğer ikindi vakti birleştirilirse cemi tahir denir. Hanefi mezhebine göre mazeretiniz olursa birleştirebilirsiniz hiç bir sakıncası yoktur ama mazeretiniz yoksa ayrı kılmanız daha iyidir. Ehli Beyt mektebinde ise ilkindi ve yatsı namazları için ayrı bir ezan ve ayrı özel bir zaman tayin edilmemiştir.

    • Elçin Quliyev 4 yıl önce yorumlandı

      salam. men azeriyem

    • Parvin Imran 5 yıl önce yorumlandı

      salamunaleykum. bu kadar kanit varken simdi sorun ne?

    GAZETE MANŞETLERİ
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

    ?Sitemizi araştırmalarınız için yeterli buldunuz mu?

    NAMAZ VAKİTLERİ
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    ARŞİV